E-DEVLET GİRİŞ

E-DEVLET GİRİŞ

Kamu kurumlarında yapmamız gereken sorgulama ve hesaplama işlemlerini E-Devlet sistemi üzerinden kolayca yapabiliriz. E-Devlet sistemi sayesinde zaman kayıpları yaşamıyor ve uzun kuyruklar beklemek zorunda kalmıyoruz. Gereksiz dosya ücretleri ödemeyeceksiniz. Emeklilik hesaplama, maaş hesaplama, dava sorgulama gibi birçok işlemi E-Devlet sistemi üzerinden yapabiliriz. Bu sistemi kullanabilmek için E-Devlet girişi yapmamız gerekmektedir. E-Devlet giriş işlemi şahsınıza ait E-Devlet şifresi, mobil imza ve ve elektronik imza  olmak üzere 3 değişik şekilde yapılabilmektedir. Bu yazımızda sizlere üç şekilde de E-Devlet giriş işlemini nasıl yapacağınızı anlatacağız. Aşağıdaki başlıkları takip etmeniz yeterli olacaktır.

E-Devlet Girişi Nasıl Yapılır?

E-Devlet Şifresi İle : E-Devlet sistemine sahip olduğunuz bir şifre ile giriş yapabilirsiniz. Eğer bir E-Devlet şifreniz yoksa size en yakın PTT şubesinden 2 TL ödeyerek sahip olabilirsiniz. Birden fazla E-Devlet şifresi talep etmeniz durumunda ödemeniz gereken tutar 4 TL olarak belirlenmektedir. Daha sonra şifrenizi ve T.C. kimlik numaranızı kullanarak E-Devlet giriş işlemini tamamlayabilirsiniz.

Mobil İmza İle : E-Devlet giriş işlemini size özel mobil imza ile yapabilirsiniz. Mobil imza hizmetini GSM operatörleri yapmaktadır. Turkcell, AVEA ve Vodafone operatörlerine aylık istenen ücreti ödediğiniz durumda mobil imzanızı öğrenebilirsiniz.

Elektronik İmza İle : E-Devlet giriş işlemi yapabileceğiniz bir başka seçenek sahip olduğunuz elektronik imzayı kullanmaktır. Elektronik imza hizmetini özel şirketler vermektedir. Elektronik imzanız olması halinde E-Devlet girişinizi kolayca yapabilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan E-DEVLET ŞİFRESİ UNUTTUM başlıklı makalemizde e-devlet, e-devlet girişi ve e-devlet şifremi unuttum hakkında bilgiler verilmektedir.

Etiketler:

Bu Yazıyı Sosyal Medyada Paylaş

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz


bir × = 5